Naučte sa, ako schudnúť do plaviek a nepribrať naspäť

Možno nepatríte k tým, ktorí dlhodobo pravidelne cvičia či vyvážene sa stravujú, no aj tak túžite do leta so svojou postavou niečo urobiť. Čím skôr s tým začnete, tým väčšiu šancu na úspech máte. Navyše, ak si chcete dosiahnutú vysnívanú postavu udržať aj naďalej, určité zdravé návyky si treba vypestovať a nevzdať sa ich. Prečítajte si naše tipy a pripravte sa na pozitívnu zmenu vo svojom živote.

Naučte sa, ako schudnúť do plaviek a nepribrať naspäť

Tri základné typy chudnutia

Nie je chudnutie ako chudnutie. O tom, že nie každé chudnutie je zdravé a predstavuje pre náš organizmus prínos, už hádam ani nemusíme hovoriť. Mali by sme však vedieť, že drastické obmedzenie jedla vyvoláva katabolické procesy v tele, ktoré majú v konečnom dôsledku za následok stratu svalovej hmoty. To spôsobuje, že môžeme vyzerať diametrálne odlišne pri tej istej váhe, pretože rozhodujúci bude práve menší podiel tuku a väčší podiel svalov. Pre zopakovanie tak určite bude stáť za to, ak si zhrnieme, čo vlastne môžeme chudnutím získať alebo stratiť:

  • strata tuku – tá predstavuje úplne najideálnejší prípad
  • strata vody – je úplne bežné, že nejakú vodu pri chudnutí stratíte, dokonca môže tvoriť 1+ kg z ubudnutej telesnej hmotnosti
  • strata svalov – v tomto prípade je to to najhoršie, čo sa môže stať, pretože práve svaly sú zodpovedné za vyformovanú postavu.

Pravidelné cvičenie je základ

Všetci dobre vieme, že chudnutie je založené na rozdiele medzi počtom prijatých a spálených kalórií. Zjednodušene to znamená, že ak telo spáli viac kalórií, ako prijme v potrave, dochádza k chudnutiu. Práve preto je kombinácia správneho stravovania a pohybu podstatou každého zdravého chudnutia. Jednou z najdôležitejších vecí pri výbere cvičenia je to, aby vás daný šport bavil. Nemá význam začínať s niečím, čo je síce považované za ideálnu aktivitu, no vy z nej nemáte žiadne, alebo len minimálne potešenie, nudíte sa pri tom alebo to len tak odfláknete cez zaťaté zuby.

Naučte sa, ako schudnúť do plaviek a nepribrať naspäť

Pri tréningu je totiž dôležité, aby bol vykonávaný pravidelne, najlepšie 2-3x do týždňa. Ak vás vybraný šport alebo cvičenie po mesiaci omrzí, niekde sa stala chyba. Preto odporúčame skombinovať vhodný silový tréning napríklad s plávaním, tenisom alebo turistikou. Stačí si uvedomiť, že akýkoľvek pohyb je vždy lepší, ako žiadny, no len jeho dlhodobé a pravidelné praktizovanie vám prinesie želané výsledky.

Trénujte s rozumom

Formovanie postavy by malo byť zamerané na postupnú stratu tuku a vyrysovanie svalov. Tu však pri chudnutí môžeme zdanlivo naraziť na problém. Je ním to, že naberanie svalov si jednoducho vyžaduje vyšší kalorický príjem, aby telo vôbec bolo schopné budovať svaly. Avšak pri chudnutí, teda počas kalorického deficitu máme výrazne zníženú mieru proteínovej syntézy a naopak zvýšenú mieru katabolizmu, takže si nemôžeme vybudovať veľa svalov.

UniqeFit tip: A práve tu sa ukazuje dôležitosť výberu správneho cvičenia. Napríklad silovým tréningom si totiž dokážeme udržať svaly lepšie ako akýmkoľvek iným cvičením a dokonca nám pomôže urýchliť i spaľovanie tuku.

 Vytvorte si jedálniček na chudnutie

Chudnúť a pritom sa nestravovať zdravo a vyvážene vám nielenže nemusí pomôcť, ale dokonca vám to môže vážne poškodiť zdravie. Ak chcete byť zdraví a štíhli, popri cvičení je nevyhnutné sa aj správne stravovať a nezabúdať na pitný režim. Je to celkom jednoduché. Keďže tréningom spaľujete kalórie, ste na najlepšej ceste schudnúť. To sa vám však podarí len vtedy, ak si ich vzápätí nebudete dopĺňať vysoko kalorickými nezdravými jedlami (alebo i nápojmi). Pri chudnutí nám ide totiž predovšetkým o to, aby telo začalo spaľovať energiu z už uložených prebytočných tukov.

Naučte sa, ako schudnúť do plaviek a nepribrať naspäť

Dokonca je možné aj to, že hoci športujete pravidelne a usilovne sa snažíte o formovanie postavy, nepozorujete na sebe takmer nijaké výsledky. Opäť môže byť na príčine nevhodná strava. Naozaj je možné, že brušné svaly máte vyrysované na povestné tehličky, no pod vrstvou tuku ich skrátka nie je vidieť. V takom prípade vám teda naozaj neostáva iné, ako zamerať sa na úpravu jedálnička a podporiť spaľovanie tukových zásob, namiesto ich neustáleho dopĺňania.

Podporte spaľovanie tukov

Spaľovanie tukov je na chudnutie nevyhnutné. Spolu s posilňovaním svalov sa postará o to, aby postava dosiahla želané kontúry a aby ste nielen vyzerali, ale sa aj cítili lepšie. Ak potrebujete podporiť spaľovanie tukov, najvhodnejší spôsob na to sú spaľovače tuku, ktoré vykazujú hneď dva účinky.

Prvým z nich je stimulačný efekt, ten druhý je klasický spaľovací, podľa čoho sú produkty aj pomenované. Obidva tieto účinky sú počas chudnutia veľmi žiadané, keďže nízky príjem kalórií, vysoký energetický výdaj a vysoký počet tréningov majú často za následok únavu a stratu koncentrácie. Našťastie, vďaka spaľovaču sa môžete opäť rýchlo vrátiť do hry a pokračovať v boji za vytúženým cieľom. Okrem toho viaceré zložky, ktoré spaľovač tuku obsahuje, pomáhajú v odbúravaní tukov a skrátení doby potrebnej na dosiahnutie ideálnej postavy.

Lucia

Lucia

New Letter

Kategórie článkov

Add to cart