Najlepšie predtréningové pumpy (prehľad)

Vieme, že predtréningové stimulanty boli navrhnuté na to, aby nám pomohli zvýšiť fyzický výkon, dodali silu, potrebnú energiu a umožnili nám maximálne sa sústrediť pri tréningu. Predtréningové pumpy fungujú na princípe zlepšenia prekrvenia, vďaka ktorému zabezpečia prísun živín a viac kyslíka pracujúcim svalom. Ak ste sa rozhodli urobiť pre svoje telo viac a zefektívniť čas, ktorý trávite cvičením, prípadne chcete vyskúšať niečo nové, ste tu správne. Dnes sme sa rozhodli predstaviť vám to najlepšie v oblasti pre-workout doplnkov.

Čo najčastejšie nájdeme v predtréningovkách

Aby sme lepšie pochopili, o čo ide, na úvod nezaškodí trochu teórie. Keďže funkciou predtréningových stimulantov je nabudiť, resp. napumpovať organizmus na nadchádzajúci tréning, ide obyčajne o kombináciu špecifických aminokyselín a látok so stimulačným a podporným účinkom. Okrem toho môžu byť predtréningové pumpy doplnené o rôzne vitamíny a minerálne látky, ktoré zlepšujú účinnosť samotného produktu.

Tu patria napríklad výťažky z rôznych rastlín, ako je kofeín alebo extrakt z čierneho korenia, z hroznových jadierok, kreatín a podobne. Podľa toho, či obsahujú jednu alebo viac zložiek, poznáme dva typy predtréningových pump, a to jednozložkovékomplexné.

Ako vám predtréningové pumpy pomôžu

  • Odstránenie únavy – po dlhom dni strávenom v práci je prirodzené, že výkon v posilňovni nebude nijaký zázrak. Práve tu pomôže predtréningovka, ktorá doslova vyburcuje k prekonaniu samého seba.
  • Motivácia – každý má občas pocit, že sa mu nič nechce. Ak si však dáte niektorý z pre- workout stimulantov, nechuť sa vyparí a zostane len silná vôľa bojovať a zvíťaziť.
  • Prekrvenie svalov – rozprúdenie krvi a zrýchlený transport živín do svalov nie je len subjektívnym pocitom. To nakoniec zbadáte aj vtedy, keď dosiahnete méty, o ktorých ste dosiaľ len snívali.
  • Zlepšenie výkonu – vďaka predtréningovkám zistíte, že zvládnete oveľa viac opakovaní i sérií. Dokonca si budete môcť zvýšiť váhu na činke alebo zväčšiť tréningový objem.

Najlepšie predtréningové stimulanty

KofeínNajlepšie predtréningové pumpy (vyberáme spoločne)

Patrí takpovediac ku klasike. Okrem nabudenia a zníženia pocitu únavy podporuje využívanie tukov. Kofeín je ideálny na zvyšovanie silového výkonu, ale tiež pri vysoko intenzívnom kardiu alebo aeróbnom cvičení.

Účinky kofeínu sa dostavujú väčšinou po 20 – 30 minútach od jeho prijatia. Optimálna dávka na zlepšenie výkonu sa pohybuje v rozmedzí 200 – 400 mg.

Kreatín

Ide o organickú kyselinu, je zloženú z aminokyselín metionínu, glycínu a arginínu. Prirodzene sa vyskytuje v ľudskom tele, kde pomáha zásobovať svaly energiou. Práve preto sa využíva na podporu rastu svalovej hmoty, ako i na zvýšenie objemu a sily. Najznámejšou formou je kreatín monohydrát, ktorý môže zvýšiť silu, výkon, podporiť regeneráciu a zvýšiť prírastky na váhe.

Keratín sa radí medzi najlepšie predtréningové pumpy.

Citrulín malát

Vzniká kombináciou aminokyseliny L – citrulínu a malátu, tzv. kyseliny jablčnej. Jeho úlohou je zvýšiť fyzický výkon a urýchliť regeneráciu svalovej hmoty. V pečeni sa premieňa na L – arginín, čím zvyšuje hladinu arginínu v tele.  Arginín umožní rýchle prekrvenie svalu, zvýši úroveň sily a zlepší vytrvalosť pri tréningu.

Kyselina listová

Známa tiež ako vitamín B 9, vitamín M alebo folacín. Je prítomná pri vzniku aminokyselín, ako sú tryptofán, cysteín či metionín. Príjem tohto vitamínu je pre ľudské telo kľúčový, je dôležité dopĺňať si jeho zásoby prirodzene a to z najmä zo špenátu, listovej kapusty a šalátu, prípadne vo forme výživových doplnkov.

Glycín

Je najjednoduchšou neesenciálnou aminokyselinou. V proteínoch sa glycín vyskytuje iba vo veľmi malom zastúpení. Medzi jeho úlohy patrí zvyšovanie hladiny rastového hormónu, podpora tvorby kreatínu a kolagénu, správne fungovanie enzýmov a tvorba hemoglobínu.

 Arginín

Arginín je semiesenciálna aminokyselina, ktorá zvyšuje aktivitu oxidu dusnatého (NO) v tele. Jeho úlohou v predtréningovkách je najmä zlepšenie prekrvenia a napumpovania svalov. Jednorazová predtréningová dávka by mala obsahovať približne 3 – 6 gramov arginínu.

Najlepšie predtréningové pumpy (vyberáme spoločne)

Extrakt z Kotvičníka zemného

Silný extrakt z bylinky Kotvičník zemný (Tribulus Terrestris) je ideálnym stimulantom pre zvýšenie sily a fyzickej vytrvalosti. Okrem toho pomáha obnovovať tréningom poškodené svalové vlákna.

Inositol

Podieľa sa na metabolizme mastných kyselín, je silným antioxidantom, spolu s cholínom pozitívne ovplyvňujú činnosť mozgu. Využíva sa predovšetkým na liečbu psychických ochorení, pretože pozitívne vplýva na mozog a znižuje mentálne napätie. Okrem toho vplýva na udržiavanie správnej energetickej rovnováhy v tele a asistuje pri transporte živín, čo je dôležité aj pre ľudí, ktorí sa snažia budovať svalovú hmotu.

Ako si vybrať správnu predtréningovku

Každému vyhovuje niečo iné. Preto sa niektorí orientujú viac na práškové formy, iní na tabletky a ďalší zase nedajú dopustiť na tekuté výživové doplnky. To, ktorú formu uprednostníte, záleží na vás. V konečnom dôsledku to ani nie je také dôležité. Rozdiel medzi nimi je najmä vo vstrebateľnosti a rýchlosti nástupu účinkov.

Najrýchlejšie sa vstrebávajú tekuté a tiež práškové formy rozpustné vo vode. O niečo horšie je to s tabletkami, hoci u nich zase víťazí praktickosť pri prenášaní pred a po tréningu. Čo sa týka zloženia, je to individuálne. Každý si musí vybrať taký obsah zložiek, aký mu vyhovuje najviac. Nezabudnite však, že predtréningové stimulanty by sa mali užívať na lačno, pretožetakto sa rýchlejšie vstrebú a lepšie zaúčinkujú.

Lucia

Lucia

New Letter

CLOSE

Kategórie produktov

Add to cart