Ako kvalitne nabrať svalovú hmotu.

Do leta nám ešte nejaký ten týždeň zostáva,takže by sme to mohli skvele využiť nato,aby sme na pláži vyzerali čo najlepšie.Samozrejme niekto má predpoklady byť väčší ako iný aj pri najmenšej snahe a iný práve naopak.Takže si povieme aspoň základné tipy,ktoré využijú určite obidva tábory.

silový tréning

 

Silový tréning

Telo má zázračnú schopnosť sa na všetko prispôsobiť.Ak budete celý deň polihovať na gauči a nič nerobiť,tak sa vaše telo zbaví prebytočnej svalovej hmoty,ktorá len zbytočne “žerie” energiu.Ak mu však dáte podnet v podobe ťažkého tréningu,a budete naň klásť stále vyššie a vyššie nároky,tiež sa prispôsobí.Aby organizmus ustál nadmernú záťaž,ktorú na telo kladiete,začne s obnovou svalových vlákien a následne ich zosilnením.Pretože tréning je pre telo šok a stres,a tomu sa chce oblúkom vyhnúť.Dôležitá je však technika.Preto dvíhaj veľa,ale s rozumom.Tip na tréning

Adekvátna strava

Takže čo treba urobiť keď sa na tréningu poriadne zničíte? Okrem toho že sa budete polhodiny spamätávať v šatni s ťažkých drepov,musíte telu dodať potrebné živiny aby sa mohlo zregenerovať.K tomu je potrebný stavebný materiál,pre nás sú to bielkoviny.Bielkoviny sa rozdeľujú na aminokyseliny a tie sú využívané na stavbu svalových bielkovín.Ako si zostaviť jedálniček nájdete na tomto odkaze.

regenerácia, masáž

Regenerácia

Nie nadarmo sa hovorí že svaly nerastú v posilovni,ale v posteli.Lenže to je len zjednodušená formulka,je za tým oveľa viac.Regenerácia môže byť aktívna alebo pasívna.Pri aktívnej samozrejme vyvíjame nejakú aktivitu.Môže to byť všeličo,futbal,hokej,beh,cyklistika,proste všetko čo sa pohybom nepodobá tréningu v posilovni.Zároveň si tým precvičíme kardiovaskulárny systém a telo sa bude lepšie okysličovať a prenášať živiny,tam kam ich potrebuje.

Ďalej je to strečing.Práca svalu spočíva len v dvoch úlohách,kontrakcia a uvoľnenie.Pri kontrakcii sa sval skracuje a ak pri silovom tréningu nevyužívame celý rozsah pohybu,nastane skrátenie svalu.Tým je obmedzená jeho funkčnosť,pretože nemôže pracovať v celom svojom rozsahu.Na odstránení týchto svalových nedostatkov nám môže pomôcť strečing.Viac o ňom nájdete tu.

Určite aj vy máte radi spánok.Je to väčšinou z fyziologických dôvodov.Keď spíme utlmujú sa životné funkcie,spomaľuje sa tep,znižuje sa činnosť tráviacej sústavy,zvyšuje sa v tele hladina anabolických hormónov(testosterón,rastový hormón),telo sa snaží opraviť zničené svalové vlákna,detoxikuje orgány a pod.Každý človek potrebuje spánok,niekto viac niekto menej.Odporúča sa spať aspoň 8 hodín denne,avšak je to individuálne niekto je čulý už po piatich hodinách a niekto nebude fungovať ani po desiatich.Ak kvôli práci či povinnostiam nestíhate sa poriadne vyspať a cítite že to nieje ono,doprajte si kvalitný spánok aspoň cez víkend.

regenerácia, voda

pitný režim

Nemenej dôležitý je aj pitný režim.Zo 70 % je telo zložené z vody,takže to už o niečom hovorí.Voda pôsobí v tele ako rozpúšťadlo resp.riedidlo.Voda riedi krv a vďaka nej sa z tela odplavujú škodlivé látky vo forme potu či moču.V našom prípade to znamená že čím redšia krv,tým sa ľahšie dostanú potrebné látky do svalu.Samozrejme aj nepotrebné sa rýchlejšie odplavia.Pitný režim je taktiež individuálny.Hydratáciu organizmu si jednoducho skontrolujeme podľa farby moču,nemala by byť biela ani tmavo žltá.

Byť v pohode

Niektorým sa to môže zdať zvláštne,ale náš aktuálny stav ovplyvňuje aj naše tréningové výsledky.Ak sme v neustálom strese z práce či školy a do toho si dáme poriadny tréning do tela,našim rastúcim svalom to moc nepomôže.Zvýšený kortizol z práce plus ten z tréningu,jednoducho zabráni vášmu rastu.Preto z dlhodobého hľadiska sa snažte mať dobrú náladu,pretože problémy tu nie sú večne,zajtra tu už možno nebudú ale vaša vyšportovaná postava áno.

Takže ak chceš byť svalnatý,dodržuj týchto pár tipov a určite ťa do leta čaká pekná zmena.

 

Antonio

Antonio

New Letter

CLOSE

Kategórie produktov

Add to cart