6 tipov ako chudnúť pri sedavom zamestnaní

Práca, v ktorej človek presedí približne 8 hodín denne, nie je na redukciu hmotnosti práve ideálna. Niet divu, že pravdepodobnejšie bude skôr to, že pri takomto zamestnaní sa tie príslovečné kilá budú viac lepiť, ako odchádzať. Všetko však závisí len od vás a od toho, ako sa k takejto výzve postavíte. My sme pre vás zozbierali tipy, ktoré vám schudnúť pri sedavom zamestnaní určite pomôžu.

6 tipov ako chudnúť pri sedavom zamestnaní

1. Prineste si jedlo z domu

Pokiaľ si chcete ustrážiť hmotnosť, prípadne zhodiť nejaké to kilo navyše, budete sa musieť trochu posnažiť. Nedovoľte, aby vás prepadol vlčí hlad, ktorý vzápätí zaženiete ľahko dostupným fast foodom. Radšej si postrážte kalórie jednoduchým spôsobom a to tak, že si jedlo pripravíte doma.

Takto si zaistíte prísun potrebných živín a kvalitnej energie, pričom budete presne vedieť, čo vami pripravené jedlo obsahuje. Verte nám, pri príprave jedla sa rozhodne nebudete nudiť, môžete totiž vyskúšať najrôznejšie fitness recepty, ktoré vám dodajú všetko potrebné pre vaše telo. Pripraviť si, samozrejme okrem obeda, môžete aj zdravú desiatu, alebo si do roboty pribaľte proteínové light tyčinky.

2. Do práce choďte pešo alebo na bicykli

6 tipov ako chudnúť pri sedavom zamestnaní

Zabudnite na auto alebo MHD. Fakt, že v práci celý deň sedíte, je dosť na to, aby ste sedenie vykompenzovali cvičením. Nie každý si to však môže dovoliť. Mnohí totiž pracujú v inom meste alebo do práce dochádzajú na väčšiu vzdialenosť. Aj v takomto prípade však existuje riešenie. Skúste zaparkovať auto o ulicu ďalej a zvyšnú časť cesty prejdite pešo.

3. Nemaškrťte a zabudnite na jedlo pri práci

Poznáte to veľmi dobre. Kolegyňa pri vedľajšom stole si otvorí čokoládu a ponúkne aj vás. Kto by už len odolal tým niekoľkým kúskom, ktoré predsa nemôžu spôsobiť nijakú zmenu na vašej váhe? Skúste sa však zamyslieť. Koľko kúskov čokolády, sušienok, keksíkov, tyčiniek a chrumiek je to spolu za týždeň, za mesiac či za rok? Nenahrádzajte si jedlo zobkaním čokoládky alebo sušienok. Vieme predsa veľmi dobre, že práve takéto potraviny majú v malom objeme veľa kalórií a čo je ešte horšie, ani príliš nezasýtia.

Ak chcete vidieť výsledky, jedzte radšej ucelené plnohodnotné chody. Ak ste hladní a blíži sa čas na desiatu, tak desiatujte. Na svoje jedlo si vždy nájdite čas. Možno vám bude stačiť aj desať minút, v pokoji sa najete, oddýchnete si a naberiete sily na ďalšiu prácu.

4. Nezaháňajte hlad neustálym popíjaním kávy

Káva je skvelý životabudič a mnohých dokáže nakopnúť znova do práce, v žiadnom prípade však nenahrádza jedlo, čo zvlášť v kanceláriách býva veľmi časté. Pamätajte, že horná hranica rozumného množstva prijatého kofeínu je 400 mg/deň (alebo presnejšie 5,7 mg/kg/deň).

Tieto hodnoty zodpovedajú približne 3 – 4 šálkam kávy, preto tento objem rozhodne neprekračujte. Aby sme boli dôslední, mali by ste si tiež dať pozor na to, čo si do kávy pridávate. V cukre a v plnotučnom mlieku či smotane sa skrývajú kalórie, s ktorými by ste určite mali počítať.

TIP: Vyskúšajte naše tipy, ako by ste mohli nahradiť cukor nielen do kávy.

5. Pravidelne si dopĺňajte tekutiny

Piť by sme mali rovnomerne po celý deň, nie nárazovo vtedy, keď si spomenieme, že sme vlastne za celý deň vypili len tri kávy. Skvelou pomôckou pri dodržiavaní správneho pitného režimu je fľaša alebo džbán s vodou, ktorý si postavíte na pracovný stôl. Takto ho po celý čas budete mať na očiach a nezabudnete na to, že máte piť.

6 tipov ako chudnúť pri sedavom zamestnaní

Vhod prídu aj rozličné mobilné aplikácie, ktorá vás v pravidelných intervaloch hlasným žblnknutím upozornia, že by ste sa mali napiť. Voda pomôže zrýchliť metabolizmus a odplaviť toxické látky z tela, takže sa cítiť sviežejšie a obličky sa vám tiež poďakujú.

6. Sledujte počet prejdených krokov a každý deň ho zvyšujte

10 000 krokov za deň je úplné minimum z toho, čo by ste pre svoje zdravie mali urobiť. Aj to však môže byť popri sedavej práci zdanlivo nedosiahnuteľná méta. Čo by ste teda mali robiť v takom prípade? Odpoveď je celkom jednoduchá: Kráčať. Navýšenie množstva krokov je ten najjednoduchší spôsob, ako zvýšiť svoju pohybovú aktivitu a výdaj energie, čím zase podporíte chudnutie. Možností, ako si počet krokov odsledovať je viacero. Na meranie počtu krokov použite aplikáciu vo svojom telefóne alebo sledovať kroky pomocou náramku.

Skúste chodiť viac pešo, proste sa o to pokúste zakaždým, keď to pôjde. Odmenou vám nebudú len pevnejšie stehná a lýtka či čas, ktorý by ste inak stratili hľadaním parkovacieho miesta.

UniqueFit radí: Rýchla chôdza vám po náročnom pracovnom dni pomôže utriediť si myšlienky, pracovné problémy nechať v práci a vyšší počet krokov je už len potešujúcim bonusom.

Lucia

Lucia

New Letter

CLOSE

Kategórie produktov

Add to cart