5 najlepších cvikov pre ženy

Udržanie peknej postavy si vyžaduje každodennú disciplínu v cvičení aj stravovaní. Každá žena je niečím iná, má iné problémové partie, ale aj iný ideál krásy. Zatiaľ, čo jedna by chcela mať menší zadok, druhá by ho zas chcela mať väčší.

Čo by ale malo byť prioritou pre každú? Podľa nás zdravie a dobrá fyzická kondícia. A pravidelné cvičenie vám môže priniesť hneď niekoľko benefitov pre skvalitnenie každodenného života:

  • Peknú pevnú postavu
  • Silu a výdrž
  • Mentálne uvoľnenie
  • Prekrvenie svalov a orgánov
  • Uvoľnenie stuhnutých svalov a blokov
  • Zlepšenie držania tela a zdravého chrbta

Tu je náš výber 5 cvikov, ktoré sú ideálne pre ženy a ktoré vám pomôžu spevniť celé telo tak, aby ste nielen dobre vyzerali, ale aby ste zároveň pekne vyformovali vaše problémové partiezískali silu pre zvládanie každodenných úloh.

Doska

Dosku alebo z angličtiny „plank“ snáď ani netreba predstavovať. Ide o jeden z najefektívnejších cvikov na posilnenie celého stredu tela. Doska zapojí do práce aj tie najmenšie svaly, o ktorých ste ani nevedeli, že ich máte.

Pevný stred tela „core“ je centrom sily, chráni vnútorné orgány a podporuje správne držanie tela. Obmieňať tiež môžete niekoľko variácií dosky a skúšať tak zakaždým nové výzvy pre vaše telo.

Výhodou tohto cvičenia je aj to, že si nevyžaduje veľa miesta, času a ani žiadne špeciálne pomôcky. Zvládnete ho aj doma pred telkou. Pokiaľ ju budete robiť pravidelne, krásne vám vyformuje štíhly pevný trup aj v relatívne krátkom čase. Posilnený stred tela si taktiež začnete lepšie uvedomovať a zapájať aj v bežnom živote pri každodenných úkonoch.

Zdroj obrázku

Plié drepy

Plié drepy nie sú len pre baletky, zacvičiť si ich môžete aj doma s vlastnou váhou alebo napríklad vo fitness centre spolu so závažím. Čo tieto drepy odlišuje od klasických drepov? Vykonávajú sa v širokom postavení, vďaka čomu sa mení zapojenie svalov.

Vďaka širokému postaveniu ostávajú svaly v určitom napätí po celú dobu cvičenia, čo má výraznejší tvarovací a rysovací efekt. Pekne vám vyformujú stehná, zadok a spevnia vnútornú stranu stehien, ktorú počas cvičenia výrazne pocítite.

Zdroj obrázku

Mostík

Mostík efektívne zapája svaly stredu tela, spodnú časť chrbta a boky. Opäť ide o cvičenie, ktoré zvládnete aj v pohodlí domova. Pravidelné cvičenie mostíka vám môže pomôcť zbaviť sa bolestí chrbta, čo je veľmi dôležité v dnešnej dobe, kedy prevláda sedavé zamestnanie.

Sedavý spôsob života spojený s nedostatočným pohybom spôsobuje nášmu telu nemalé problémy. Svaly nám ochabujú a nesprávne sa zapájajú, funkciu slabých svalov musia prebrať iné svaly, čo má za následok rôzne disbalancie a skracovanie svalov.

V tele všetko so všetkým súvisí a možno ste netušili, že aj bolesť kolien môže mať pôvod v oslabených stehenných svaloch a v zlom držaní panvy. Mostík je skvelým cvikom, ktorý vám pomôže spevniť dôležité svaly, aktivovať zadok, panvu a podporiť správne držanie tela.  

Zdroj obrázku

Kliky

Pevné ruky sú pre ženy dôležité nielen z estetického hľadiska (veď kto by chcel mať ovisnuté mäkké paže), ale aj kvôli sile potrebnej na zvládanie každodenných úkonov ( nosenie nákupov, dvíhanie detí, upratovanie..)

Kliky sú skvelým cvikom na precvičenie hornej časti tela, zapájajú prsné svalstvo, svaly ramien, tricepsy a dokonca aj brušné svalstvo. Môžete tiež vyskúšať rôzne varianty a náročnosť prevedenia klikov.

Napríklad ženské kliky s kolenami na zemi, klasické kliky alebo kliky so širokým či úzkym úchopom. Kliky krásne spevnia a vyformujú vaše ruky a čo je dôležité, nadobudnete vďaka nim aj väčšiu silu a vytrvalosť.

Sviečka

Tento relatívne jednoduchý a nenápadný cvik má na vaše hneď niekoľko fantastických účinkov. Sviečku môžeme zaradiť medzi jogové cviky a jej zakomponovanie do každodennej cvičebnej rutiny rozhodne stojí za to. Obrátené polohy všeobecne blahodarne pôsobia na ľudské telo, nakoľko sa mení tlak na orgány ako aj pôsobenie gravitácie.

Cvičenie sviečky stimuluje funkciu štítnej žľazy, čo má ďalší pozitívny efekt na funkciu orgánov a produkciu hormónov, ktoré štítna žľaza riadi. Toto cvičenie vám taktiež pomôže s typicky ženským problémom – kŕčovými žilami. Zlepší sa krvný obeh, stará krv je odvedená z nôh a cievam sa dostane zaslúžený oddych a uvoľnenie.

V pozícii sviečky tiež dochádza k lepšiemu prekrveniu hlavy a tváre, čo pôsobí ako skvelá prevencia pred vznikom vrások a môže tiež podporiť rast vlasov. Neodporúča sa však ľudom so zvýšeným krvným tlak či problémami štítnej žľazy.

Zdroj obrázku

 

Lívia Šuľová

Lívia Šuľová

New Letter

CLOSE

Kategórie produktov

Add to cart